Kasvisfritatta

Kasvisfritatta

Kasvisfittatat on ihanaa iltaruokaa tai miksei fritatta käsisi lounaaksi ihan yhtä hyvin. Paljon kasviksia ja proteiinia. Tässä versiossa on käytetty pakasteherneitä ja tuoretta parsaa. Fritattan päälle laitetaan aurinkokuivattuja tomaatteja ja lusikoidaan ricotta juustoa. Koko komeus laitetaan uuniin 30 min ajaksi. Maistuu salaatin tai leipäviipalen kanssa.

Ricotta juusto on muuten keventäjän juustoa, ei sisällä paljoa rasvaa. Alkuperäinen ohje on otettu Jamie Oliverin kirjasta Veg. Olen vain laittanut minun versioon vähemmän parmesaania ja jätin tuoreen mintun pois ohjeesta.

Kasvisfritatta
20200324 183950
Print

Kasvisfritatta

  • V
  • GF
  • Difficulty:Easy
  • Prep Time:10 mins
  • Cook Time:30 mins
  • Serves:4

Nutrition per portion

Ingredients
  • 8 isoa kananmunaa
  • suolaa ja pippuria
  • 1-2 rkl parmesania
  • 1 tl kuivattua oreganoa
  • 1 dl pakastettuja herneitä
  • n. 7 kpl tankoparsoja
  • muutama aurinkokuivattu tomaatti (voit korvata tuoreellakin)
  • 1/3 osa pkt. Ricotta juustoa 
Method
  1. Kuumenna uuni 200 asteeseen. Riko munat kulhoon ja vispaa kunnes seos on kuohkea. Mausta oreganolla, suolalla ja pippurilla.
  2. Kuori parsat ja poista niistä kovat kantaosat. Tee esim. juustohöylällä parsasta suikaleita.
  3. Lisää munaseosksen joukkoon parsasuikaleet, pakasteherneet sekä puolet parmesaanista. Sekoita. Kaada seos voideltuun uunivuokaan.
  4. Poista aurinkokuivatuista tomaateista liika öljy esim talouspaperin avulla. Laita aurinkokuivatut tomaatit seoksen päälle. Lusikoi ricotta juustoa nokareina fritattaan ja lisää halutessasi vielä parmesaania koko komeuden päälle.
  5. Anna paistua uunissa noin 30 min, kunnes munamassa on hyytynyt.
  6. Tarjoile salaatin tai tuoreen leipäviipaleen kanssa.

Sharing is caring!

Käytän evästeitä, jotta voin antaa sinulle parhaan kokemuksen sivustolla. Jos jatkat tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeet.
Ok
Privacy Policy